WordPress – WooCommerce

OPSTART- & TESTFASE

Leuk dat je gebruik gaat maken van AfterPay op je webshop(s)!
Hieronder staan de eerste stappen om AfterPay te activeren.
Kom je ergens niet uit? Dan zitten wij klaar om je te assisteren!

AfterPay plugin installeren

Let op: Heb je versie 3.8.0 of lager geïnstalleerd? Begin dan met STAP 4!

 

STAP 1: Ga binnen WordPress naar de plugins en klik op “Nieuwe plugin”

 

STAP 2: Zoek vervolgens via de zoekbalk naar “AfterPay payment gateway
en klik op “Nu installeren”

 

 

STAP 3: Daarna kun je meteen op “Activeren” klikken en kun je verder gaan naar het instellen van onze plugin.

 

STAP 4: Is er nog een oude WooCommerce AfterPay gateway-plug-in v 3.8.0. of lager geïnstalleerd? Zorg dan dat deze eerst gedeactiveerd wordt. Zodra de nieuwe plugin actief is en goed staat ingesteld kun je de oude versie helemaal verwijderen. Vanaf versie 4.0.0 kun je updaten via het plugins menu binnen WordPress.

DE AFTERPAY PLUGIN INSTELLEN (TEST)

STAP 1

Ga binnen WooCommerce naar de instellingen en klik vervolgens op het tabblad Betalingen.

In het overzicht met betaalmethodes staan nu als het goed is alle AfterPay koppelingen uit onze module. Deze kun je nu voor test gaan instellen met de gegevens uit de e-mail die je van ons hebt ontvangen.
Dat doe je door per koppeling die in de e-mail staat op de knop Beheren te klikken.

STAP 2

In onderstaande schermprint staan de velden die je moet invullen.
Van boven naar beneden zijn dit de stappen:

  • Schakel de betaalmethode in
  • Vul het Merchant ID in
  • Vul het Portfolio number in
  • Vul het Portefeuille password in
  • Vul de Upper threshold (maximale order bedrag) in
  • Vink de test Mode aan
  • Vul je eigen IP-adres in bij IP restriction

     (Je IP-adres kun je terug vinden via deze link)

Let op: heb je een API key ontvangen in plaats van een Merchant ID, Portfolio ID en Password? Gebruik dan de ‘Digital Invoice (REST)‘ betaalmethode. 

  • Klik op Wijzigingen opslaan

TIP! – Het komt bij WooCommerce-implementaties vaak voor dat de BTW-instellingen niet goed staan.
Wil je voor het testen vast controleren of dat bij jou wel goed staat? Kijk dan eerst eens op onze Tips & Tricks pagina om de standaard BTW-instellingen na te lopen.

TESTTRANSACTIES UITVOEREN

Je bent nu klaar om testtransacties te doen. Zo kun je controleren of betalingen ook aan onze kant goed binnen komen. Testen kun je doen met je eigen of fictieve gegevens. Houd er wel rekening mee dat postcodes en telefoonnummers aan het standaard formaat moeten voldoen.

 

STAP 1

Uitgebreide test op de Nederlandse koppeling.

Plaats een testtransactie met de volgende varianten:
(combineren mag voor zover mogelijk)

  • meerdere artikelen in 1 order
  • gebruik van een kortingscode (alleen indien van toepassing)
  • verzendkosten (alleen indien van toepassing)
  • order waar factuur- & afleveradres niet gelijk zijn  (indien mogelijk)
  • het kiezen van een afhaallocatie  (indien mogelijk)
  • huisnummer toevoeging

 

STAP 2

Heb je naast de koppeling voor Nederlandse consumenten ook AfterPay voor België of B2B?
Plaats dan per extra koppeling een testtransactie.
(Let er bij België op dat een postcode 4 cijfers heeft (bijv: 1200) en een telefoonnummer 9 cijfers (bijv: 012345678))

 

STAP 3

We willen je ook vragen om alvast te kijken naar het plaatsen van ons logo en een stukje AfterPay uitleg. De gegevens die je daarvoor nodig hebt kan je vinden links in het menu onder
COSMETISCHE EN TEKSTUELE AANPASSINGEN.

 

STAP 4 (LAATSTE STAP VAN DE TESTFASE)

Beantwoord de mail van AfterPay waar de test gegevens in staan en geef aan dat de test fase is doorlopen. Je mag ons ook bellen op +31 (0)20 – 7 230 230 (OPTIE 2)

 

 

**Let op!**
De bestellingen die op onze testomgeving binnenkomen worden niet verwerkt, gefactureerd en uitbetaald. De (live) gegevens die nodig zijn om AfterPay voor echte bestellingen te gebruiken worden pas verstrekt nadat alle stappen zijn gevolgd en door AfterPay zijn geverifieerd op juiste werking en implementatie.

We adviseren om AfterPay in een aparte testomgeving te testen, om zo te voorkomen dat er echte bestellingen binnenkomen tijdens de testfase. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan kun je de AfterPay betaalmethode(s) afschermen op IP-adres. Dit IP-adres kan ingevuld worden in de AfterPay module.

AFTERPAY LIVE ZETTEN!

Perfect! Als je bij deze stap bent aangekomen heb je de testfase succesvol doorlopen! Vanaf nu zijn het nog een paar kleine stappen om ook echte AfterPay orders te kunnen accepteren.

Gelijktijdig aan het live zetten zou het mooi zijn om alvast te kijken naar het plaatsen van een logo en een stukje uitleg. Hiervoor hebben wij een aparte instructiepagina. De implementatie wordt afgerond als alles juist op de website staat.

DE AFTERPAY PLUGIN INSTELLEN (LIVE)

STAP 1

In onderstaande schermprint staan de velden die je moet aanpassen.
Van boven naar beneden zijn dit de stappen:

  • Pas het Portefeuille password aan met het Live password
  • Vink de test Mode uit
  • Verwijder je eigen IP-adres in bij IP restriction
  • Klik op Wijzigingen opslaan

Let op: heb je een API key ontvangen in plaats van een Merchant ID, Portfolio ID en Password? Gebruik dan de ‘Digital Invoice (REST)‘ betaalmethode. 

LAATSTE CHECK

Nu AfterPay live staat moeten we alleen nog controleren of orders bij ons ook goed binnen komen.
Per AfterPay koppeling kun je dat testen door een order te plaatsen en die te laten afwijzen:

**Zodra dit gelukt is dan graag een reactie geven op de laatste e-mail die je van ons hebt ontvangen zodat wij dit ook kunnen controleren.**

STAP 1

Ga naar de webshop, en plaats een product in het winkelmandje.

 

STAP 2

Ga naar afrekenen en vul de benodigde gegevens in, het belangrijkste is nu dat bij het e-mailadres rejection@afterpay.nl wordt ingevuld.

 

STAP 3

kies voor de betaalmethode AfterPay en plaats de bestelling.

LET OP: De bestelling zal worden afgewezen! Dit blijkt uit het krijgen van de volgende melding:
(Dit is dus een goed teken)

 

STAP 4 (LAATSTE STAP VAN HET LIVE ZETTEN)

Beantwoord de mail van AfterPay waar de live gegevens in staan en geef aan dat je klaar bent om live te gaan! Je mag ons ook bellen op +31 (0)20 – 7 230 230 (OPTIE 2)

 

BPC

BPC | de Business Partner Console het Order Management systeem voor je AfterPay bestellingen.


De Business Partner Console is de plek waar je alle AfterPay orders terug kunt vinden die via je webshop bij ons zijn binnengekomen. Je hebt hiervoor een registratie e-mail ontvangen bij aanvang van de implementatie.

Je kunt hier ook je AfterPay bestellingen beheren en de uitbetaal-specificaties inzien. Op deze pagina kun je de meest gebruikte functies van de Business Partner Console terug vinden.

Controleer dus snel of je toegang werkt en of je overal bij kan!

Wil je meteen naar de login pagina? Klik dan op onderstaande knop.


COSMETISCHE EN TEKSTUELE AANPASSINGEN

Nu je AfterPay echt gaat aanbieden bij jou op de webshop is het belangrijk dat dit ook voor iedereen die een bestelling wilt plaatsen met AfterPay duidelijk is.

Hiervoor kun je de gegevens hieronder gebruiken om het AfterPay logo en een stukje uitleg bij jou op de website te plaatsen.

 

Ben je hier vanaf de test fase terecht gekomen? Vergeet dan straks niet de laatste stap te doen als je met onderstaande klaar bent.

**STAP 4 (LAATSTE STAP VAN DE TESTFASE)**

**Beantwoord de mail van AfterPay waar de test gegevens in staan en geef aan dat de test fase is doorlopen. Je mag ons ook bellen op +31 (0)20 – 7 230 230 (OPTIE 2)**

AFTERPAY LOGO & BANNER

Hieronder kun je ons logo en onze banner downloaden.

Past deze niet goed op jouw website? Klik dan op het logo of de banner om alle formaten te zien die we hebben.

Wij verzoeken je ons logo te plaatsen bij de logo’s van overige betaalmethodes.
Staat dat nergens bij jou op de website? Dan mag je deze stap overslaan.

De banner kan je gebruiken om duidelijk te maken dat klanten nu ook met AfterPay bij jou kunnen afrekenen.

 

*De logo’s zijn transparant, het witte logo is dus bedoeld voor footers of pagina’s die van zichzelf al donker zijn.

Logo AfterPay M M: 113 x 22
download PNG
M: 113 x 22
download PNG

 

AFTERPAY UITLEG

Voor elke AfterPay betaalmethode die je gebruikt, is er een AfterPay uitleg beschikbaar. Plaats de uitleg van de betaalmethodes die je bij ons hebt.
(Dit kan bijvoorbeeld op de pagina met uitleg over betaalmogelijkheden)

Kopiëren en plak de uitleg hieronder in de betreffende pagina en vervang [webshop url] met de URL van de webshop (bijv. afterpay.nl)

 

AfterPay – Achteraf betalen voor consumenten (NL/BE)

AfterPay voert voor [webshop url] het volledige achteraf betaalproces uit. Wanneer je je bestelling afrondt via AfterPay ontvang je van hen een digitaal betaaloverzicht en betaal je het orderbedrag aan AfterPay. Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in het privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kun je jouw bestelling natuurlijk betalen met een andere betaalmethode. Wil je meer informatie over achteraf betalen met AfterPay? Ga dan naar de website van AfterPay.

AfterPay – Achteraf betalen voor bedrijven

Bij [webshop url] kun je achteraf betalen met AfterPay als zakelijke klant. Wanneer je je bestelling afrondt via AfterPay ontvang je van hen een digitaal betaaloverzicht en betaal je het orderbedrag aan AfterPay. Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in het privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kun je jouw bestelling natuurlijk betalen met een andere betaalmethode. Wil je meer informatie over achteraf betalen met AfterPay? Ga dan naar de website van AfterPay.

TIPS & TRICKS | ALGEMENE INFORMATIE

Hieronder vind je informatie die het implementeren van de AfterPay Module makkelijker maakt.
Heb je toch nog vragen, dan zijn wij natuurlijk altijd bereikbaar om te helpen.
Heb je tips of toevoegingen laat het ons dan zeker weten!

BTW INSTELLINGEN

LET OP! DIT BETREFT DE STANDAARDINSTELLINGEN VAN WOOCOMMERCE,
IN EEN SITUATIE WAAR ALLE PRODUCTEN 21% BTW HEBBEN.
(Er kunnen natuurlijk altijd uitzonderingen zijn, mogelijk ook in combinatie met specifieke plugins)
Mocht je er echt niet uit komen in jouw specifieke situatie? Neem dan gerust contact met ons op!

==================================================================================

Hieronder zie je stap voor stap waar je op moet letten bij het correct instellen van de BTW binnen WooCommerce.

STAP 1

Kijk eerst bij Producten of deze allemaal op onderstaande manier zijn ingevoerd.

 

STAP 2

Check of de BTW-instellingen binnen WooCommerce zijn geactiveerd.

WooCommerce ? Algemeen ? Activeer belastingen (vinkje ­)

 

STAP 3

Nu staat er een extra tabje “Belastingen” binnen de WooCommerce-instellingen, je kunt hier onderstaande instellingen overnemen en opslaan.

WooCommerce ? Belasting ? Belastingopties

 

STAP 4

Ga bij Belasting naar het 2e menu-item “Standaardtarieven”. Maak hier een belastingtarief aan zoals in het voorbeeld hieronder.

Let op het vinkje bij de verzendkosten.

WooCommerce ? Belasting ? Standaardtarieven

 

**VANAF STAP 5 HEEFT ALLES BETREKKING OP VERZENDKOSTEN, ALS JE DAAR GEEN GEBRUIK VAN MAAKT BEN JE KLAAR MET HET INSTELLEN VAN DE BTW**

STAP 5

De producten staan nu goed ingesteld, je kunt nu de verzendkosten instellen.

Klik bij het tabblad “Verzendmethoden” op de juiste Zone Naam, in het voorbeeld hieronder is dat Nederland.

WooCommerce ? Verzendmethoden ? Verzendzones

 

STAP 6

Klik bij de verzendmethode op de juiste categorie, hieronder is dat Flat rate

WooCommerce ? Verzendmethoden ? Verzendzones

 

STAP 7

Nu zit je in het gedeelte waar je ook bij de verzendkosten kan aangeven dat de BTW status “Belastbaar” moet zijn.

Houd er bij de verzendkosten wel rekening mee dat je de verzendkosten exclusief BTW moet invoeren. In het voorbeeld hieronder willen we dus eigenlijk € 1.95 berekenen.

Daarvoor moeten we de 1.95 door 1.21 delen, we moeten dan 1.6116 invullen om binnen de webshop weer € 1.95 aan verzendkosten te tonen.

 

NB: Mogelijk dien je dit ook voor alle overige verzendklassekosten te doen

 

WooCommerce ? Verzendmethoden ? Verzendzones

 

 

 

EXTRA KOSTEN BEREKENEN

Indien contractueel toegestaan, mag je tot maximaal € 0.95 extra kosten rekenen voor het gebruik van AfterPay. Dit is helaas niet in te stellen in onze plugin. We adviseren om gebruik te maken van deze plugin: https://wordpress.org/plugins/checkout-fees-for-woocommerce/

SOAP CONTROLE

Om AfterPay te kunnen gebruiken, zal je website SOAP moeten ondersteunen.
Tegenwoordig is dat bijna altijd standaard, maar mocht je tegen onderstaande foutmelding aanlopen gedurende de implementatie, dan is het goed om dit te checken.

Dit kun je doen door de volgende stappen te doorlopen:

  1. Download het php infobestand hier.
  2. Plaats het bestand info.php uit het zip-bestand via FTP in de root van de server.
  3. Roep deze aan op de hoofdURL van je shop, bijvoorbeeld: http://mijnwebshop.nl/info.php
  4. Druk CTRL+F (of Command + F op Mac) en zoek naar de term SOAP.

Indien SOAP-ondersteuning aanwezig is, zou je onderstaande ongeveer op scherm je moeten zien.

COMPATIBILITEIT VAN DE AFTERPAY MODULE

De AfterPay-extensie is getest op compatibiliteit met:

WordPress 4.9.8
WooCommerce 3.4.6
PHP 7.2

Hoewel wij continu testen op correcte werking, is het niet uitgesloten dat er iets niet werkt zoals verwacht. In dat geval horen wij dat natuurlijk graag. Dit kan gemeld worden via de implementatie-mail, of per e-mail aan integration@afterpay.nl.

Indien mogelijk zouden wij dan graag de onderstaande gegevens ontvangen:

  • Versienummer van de AfterPay module
  • Versienummer van het WordPress-WooCommerce platform
  • Conflicterende module (indien bekend)

Als Stap 3 bekend is, dan graag de module meesturen in een zip-bestand + eventueel de serial code.
Dit zal bijdragen aan het snel herleiden en oplossen van het probleem.

Stel voor   bewerken