Prestashop

INLEIDING

Leuk dat je gebruik gaat maken van AfterPay op je webshop(s)!
Hieronder staan de stappen om AfterPay te activeren.
Kom je ergens niet uit? Dan zitten wij klaar om je te assisteren!

Controle SOAP ondersteuning

Om AfterPay te kunnen gebruiken, dient uw website SOAP te ondersteunen. Als u niet zeker weet of dit het geval is, raden we aan om dit na te vragen bij uw webbouwer of hostingpartner.

Indien u webserver PHP gebruikt, kunt dit ook zelf controleren:

  1. Download het php info bestand hier
  2. Plaats het bestand info.php uit het zip bestand via FTP in de root van uw server
  3. Roep deze aan op de hoofdURL van uw shop, bijvoorbeeld: http://mijnwebshop.nl/info.php
  4. Druk CTRL+F (of Appeltje + F op Mac) en zoek naar de term SOAP

Indien SOAP ondersteuning aanwezig is, zult u u dit kunnen terugvinden zoals in onderstaand voorbeeld.

soap

Add-on installeren

Schaf de Prestashop add-on aan via deze link: http://addons.prestashop.com/nl/22267-afterpay.html en installeer deze in uw webshop.

Problemen of hulp bij de installatie? Neem dan contact op met de developer.

  Let op! Deze add-on is te gebruiken vanaf Prestashop v 1.6.1.

Add-on instellen

Ga naar modules en services -> modules en services zoek de AfterPay add-on en klik op de knop configureer.

 

prestashop-algemeen

 

Algemene instellingen

  • Indien gewenst kan een anti-spam check aangezet worden met de optie Enable extra verificiation.
  • In de laatste stappen van check-out is het normaal gesproken niet mogelijk om het e-mailadres aan te passen. Bovendien is het gebruik van een juist e-mailadres belangrijk voor de communicatie van zowel webshop als AfterPay naar de consument noodzakelijk. Daarom adviseren we de optie Enable e-mail verification aan te laten staan.
  • Om te voorkomen dat er tijdens de testfase echte bestellingen met AfterPay worden geplaatst, wordt AfterPay alleen getoond voor de ip nummers in dit veld. Standaard wordt het ip nummer van de computer die u gebruikt ingevuld. Eventueel kunt u extra nummers toevoegen.
De bestellingen die op onze testomgeving binnenkomen worden niet verwerkt, gefactureerd en uitbetaald. Gebruik daarom tijdens het testen het ip filter, om te voorkomen dat er echte bestellingen binnenkomen tijdens de testfase.

 

Betaalmethode(s) instellen

Voor elke betaalmethode:

  • Vul het merchant ID / Portfolio ID en wachtwoord in (zie email van AfterPay)
  • Vul 5 in als minimum order value (tenzij anders afgesproken)
  • Vul het veld First order value en Maximum order value in met de waarden uit de email
  • Indien contractueel toegestaan, vul tot het maximale bedrag in het veld Extra cost
  • Klik op de knop Opslaan

 

prestashop-betaalmethode

TESTTRANSACTIES UITVOEREN

Je bent nu klaar om testtransacties te doen. Zo kun je controleren of betalingen ook aan onze kant goed binnen komen. Testen kun je doen met je eigen of fictieve gegevens. Houd er wel rekening mee dat postcodes en telefoonnummers aan het standaard formaat moeten voldoen.

 

STAP 1

Uitgebreide test op de Nederlandse koppeling.

Plaats een testtransactie met de volgende varianten:
(combineren mag voor zover mogelijk)

  • meerdere artikelen in 1 order
  • gebruik van een kortingscode (alleen indien van toepassing)
  • verzendkosten (alleen indien van toepassing)
  • order waar factuur- & afleveradres niet gelijk zijn  (indien mogelijk)
  • het kiezen van een afhaallocatie  (indien mogelijk)
  • huisnummer toevoeging

 

STAP 2

Heb je naast de koppeling voor Nederlandse consumenten ook AfterPay voor België of B2B?
Plaats dan per extra koppeling een testtransactie.
(Let er bij België op dat een postcode 4 cijfers heeft (bijv: 1200) en een telefoonnummer 9 cijfers (bijv: 012345678))

 

STAP 3

We willen je ook vragen om alvast te kijken naar het plaatsen van ons logo en een stukje AfterPay uitleg. De gegevens die je daarvoor nodig hebt kan je vinden links in het menu onder
COSMETISCHE EN TEKSTUELE AANPASSINGEN.

 

STAP 4 (LAATSTE STAP VAN DE TESTFASE)

Beantwoord de mail van AfterPay waar de test gegevens in staan en geef aan dat de test fase is doorlopen. Je mag ons ook bellen op +31 (0)20 – 7 230 230 (OPTIE 2)

 

 

**Let op!**
De bestellingen die op onze testomgeving binnenkomen worden niet verwerkt, gefactureerd en uitbetaald. De (live) gegevens die nodig zijn om AfterPay voor echte bestellingen te gebruiken worden pas verstrekt nadat alle stappen zijn gevolgd en door AfterPay zijn geverifieerd op juiste werking en implementatie.

We adviseren om AfterPay in een aparte testomgeving te testen, om zo te voorkomen dat er echte bestellingen binnenkomen tijdens de testfase. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan kun je de AfterPay betaalmethode(s) afschermen op IP-adres. Dit IP-adres kan ingevuld worden in de AfterPay module.

AFTERPAY LOGO & BANNER

Hieronder kun je ons logo en onze banner downloaden.

Past deze niet goed op jouw website? Klik dan op het logo of de banner om alle formaten te zien die we hebben.

Wij verzoeken je ons logo te plaatsen bij de logo’s van overige betaalmethodes.
Staat dat nergens bij jou op de website? Dan mag je deze stap overslaan.

De banner kan je gebruiken om duidelijk te maken dat klanten nu ook met AfterPay bij jou kunnen afrekenen.

 

*De logo’s zijn transparant, het witte logo is dus bedoeld voor footers of pagina’s die van zichzelf al donker zijn.

Logo AfterPay M M: 113 x 22
download PNG
M: 113 x 22
download PNG

 

*De banners zijn in tegenstelling tot de logo’s niet transparant, wit is dus echt wit

Logo AfterPay M

AFTERPAY UITLEG

Voor elke AfterPay betaalmethode die je gebruikt, is er een AfterPay uitleg beschikbaar. Plaats de uitleg van de betaalmethodes die je bij ons hebt.
(Dit kan bijvoorbeeld op de pagina met uitleg over betaalmogelijkheden)

Kopiëren en plak de uitleg hieronder in de betreffende pagina en vervang [webshop url] met de URL van de webshop (bijv. afterpay.nl)

 

AfterPay – Achteraf betalen voor consumenten (NL/BE)

AfterPay voert voor [webshop url] het volledige achteraf betaalproces uit. Wanneer je je bestelling afrondt via AfterPay ontvang je van hen een digitaal betaaloverzicht en betaal je het orderbedrag aan AfterPay. Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in het privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kun je jouw bestelling natuurlijk betalen met een andere betaalmethode. Wil je meer informatie over achteraf betalen met AfterPay? Ga dan naar de website van AfterPay.

AfterPay – Achteraf betalen voor bedrijven

Bij [webshop url] kun je achteraf betalen met AfterPay als zakelijke klant. Wanneer je je bestelling afrondt via AfterPay ontvang je van hen een digitaal betaaloverzicht en betaal je het orderbedrag aan AfterPay. Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in het privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kun je jouw bestelling natuurlijk betalen met een andere betaalmethode. Wil je meer informatie over achteraf betalen met AfterPay? Ga dan naar de website van AfterPay.

Laatste check aanvragen

Go-live instellingen

prestashop-golive

Per betaalmethode:

  • Zet de optie Enable production environment op JA
  • Plaats het live wachtwoord in het veld Password (zie e-mail van AfterPay)
  • Druk op de knop Opslaan

Testbestelling plaatsen

Om te controleren of AfterPay correct functioneert, dient u per betaalmethode een testbestelling te plaatsen.

1. ga naar uw webshop, plaats een aantal artikelen in uw mandje

2. ga naar de checkout, en vul daar naar wens de nodige gegevens in, maar gebruik in plaats van uw eigen emailadres het speciale emailadres rejection@afterpay.nl

3. kies voor de betaalmethode AfterPay en plaats de bestelling

 

Als het goed is, krijgt u een melding te zien in lijn met het volgende:

Het spijt ons u te moeten mededelen dat uw aanvraag om uw bestelling achteraf te betalen op dit moment niet door AfterPay wordt geaccepteerd. Dit kan om diverse (tijdelijke) redenen zijn.Voor vragen over uw afwijzing kunt u contact opnemen met de Klantenservice van AfterPay. Of kijk op de website van AfterPay bij “Veel gestelde vragen” via de link https://www.afterpay.nl/nl/consumenten/vraag-en-antwoord/. Wij adviseren u voor een andere betaalmethode te kiezen om alsnog de betaling van uw bestelling af te ronden.

  Let op! Deze melding duidt niet op een fout, maar is juist de bevestiging dat het goed werkt. Dit komt door het gebruik van het speciale emailadres. Met dit emailadres wordt een betaling met AfterPay altijd geweigerd.

Breng AfterPay op de hoogte

Gelukt? Beantwoord de mail van AfterPay waar de live gegevens in staan en geef aan dat je klaar bent om live te gaan! Je mag ons ook bellen op +31 (0)20 – 7 230 230 (OPTIE 2)

BPC

BPC | de Business Partner Console het Order Management systeem voor je AfterPay bestellingen.


De Business Partner Console is de plek waar je alle AfterPay orders terug kunt vinden die via je webshop bij ons zijn binnengekomen. Je hebt hiervoor een registratie e-mail ontvangen bij aanvang van de implementatie.

Je kunt hier ook je AfterPay bestellingen beheren en de uitbetaal-specificaties inzien. Op deze pagina kun je de meest gebruikte functies van de Business Partner Console terug vinden.

Controleer dus snel of je toegang werkt en of je overal bij kan!

Wil je meteen naar de login pagina? Klik dan op onderstaande knop.


Stel voor   bewerken