Lightspeed

INLEIDING

Leuk dat je gebruik gaat maken van AfterPay op je webshop(s)!
Hieronder staan de stappen om AfterPay te activeren.
Kom je ergens niet uit? Dan zitten wij klaar om je te assisteren!

AFTERPAY ACTIVEREN

STAP 1

Klik links in het menu op “Instellingen” en daarna aan de rechterkant op Betaalproviders onder het kopje “Betaalinstellingen”

 

STAP 2

Klik op AfterPay in het overzicht van de Betaalproviders. Staat AfterPay er nog niet bij? Klik dan rechtsboven op “Betaalprovider toevoegen” zoek AfterPay op in de lijst en klik op toevoegen.

 

STAP 3

Pak nu de e-mail met de AfterPay instellingen erbij en loop de volgende velden na;

  • Activeer de betaalmethode (vinkje aan)
  • Zet zichtbaarheid op Consumenten en B2B
  • Zet de mode op Live
  • Vul bij Merchant het Merchant ID uit de e-mail in
  • Vul bij NL B2C Dig. Inv. Portfolio ID het Portefeuille ID uit de e-mail in
  • Vul bij NL B2C Dig. Inv. Portfolio Password het wachtwoord uit de e-mail in
  • Sla de wijzigingen op door op “Opslaan” te klikken

(Heb je naast de Nederlandse consumenten koppeling nog meer AfterPay koppelingen in de e-mail ontvangen? Ga dan naar stap 4. Anders kan je meteen verder met stap 5)

 

STAP 4

Er zijn in totaal 4 AfterPay betaalmethodes. Naast de Nederlandse consumenten koppeling hebben we nog de volgende extra koppelingen;

  • NL B2C Dir. Deb. (Eenmalige incasso)
  • NL B2B Dig. Inv. (Zakelijke koppeling NL)
  • BE B2C Dig. Inv. (Belgische consumenten koppeling)

Per extra koppeling die je bij ons hebt afgenomen zal je enkel het Portefeuille ID en Wachtwoord hoeven in te vullen. Daarna kan je de instellingen weer Opslaan.

 

STAP 5

Zodra alle instellingen goed staan zal je de verschillende koppelingen ook echt moeten activeren. Dat is een kwestie van de juiste koppelingen activeren middels een vinkje zoals in het voorbeeld hieronder. Daarna kan je de instellingen opslaan en ben je klaar met het instellingen van de koppeling(en)

 

AANVULLENDE INSTELLINGEN

STAP 1

Klik bij de aanvullende instellingen binnen AfterPay op “Kosten per methode”

 

STAP 2

Nu krijg je een overzicht van alle geactiveerde koppelingen en de verschillende instellingen.

Je kan hier een minimum bedrag invullen per koppeling zodat klanten AfterPay pas zien vanaf een bepaald bedrag. (Vaak wordt hier een bedrag tussen de € 10 & € 20 ingevuld)

Daarnaast kan je hier per koppeling ook de maximale bedragen invullen, deze kan je terug vinden in de e-mail maar in het plaatje hieronder staan ook al de juiste bedragen per koppeling.

 

AFTERPAY UITLEG

Voor elke AfterPay betaalmethode die je gebruikt, is er een AfterPay uitleg beschikbaar. Plaats de uitleg van de betaalmethodes die je bij ons hebt.
(Dit kan bijvoorbeeld op de pagina met uitleg over betaalmogelijkheden)

Kopiëren en plak de uitleg hieronder in de betreffende pagina en vervang [webshop url] met de URL van de webshop (bijv. afterpay.nl)

 

AfterPay – Achteraf betalen voor consumenten (NL/BE)

AfterPay voert voor [webshop url] het volledige achteraf betaalproces uit. Wanneer je je bestelling afrondt via AfterPay ontvang je van hen een digitaal betaaloverzicht en betaal je het orderbedrag aan AfterPay. Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in het privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kun je jouw bestelling natuurlijk betalen met een andere betaalmethode. Wil je meer informatie over achteraf betalen met AfterPay? Ga dan naar de website van AfterPay.

AfterPay – Achteraf betalen voor bedrijven

Bij [webshop url] kun je achteraf betalen met AfterPay als zakelijke klant. Wanneer je je bestelling afrondt via AfterPay ontvang je van hen een digitaal betaaloverzicht en betaal je het orderbedrag aan AfterPay. Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in het privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kun je jouw bestelling natuurlijk betalen met een andere betaalmethode. Wil je meer informatie over achteraf betalen met AfterPay? Ga dan naar de website van AfterPay.

AFTERPAY LOGO & BANNER

Hieronder kun je ons logo en onze banner downloaden.

Past deze niet goed op jouw website? Klik dan op het logo of de banner om alle formaten te zien die we hebben.

Wij verzoeken je ons logo te plaatsen bij de logo’s van overige betaalmethodes.
Staat dat nergens bij jou op de website? Dan mag je deze stap overslaan.

De banner kan je gebruiken om duidelijk te maken dat klanten nu ook met AfterPay bij jou kunnen afrekenen.

 

*De logo’s zijn transparant, het witte logo is dus bedoeld voor footers of pagina’s die van zichzelf al donker zijn.

Logo AfterPay M M: 113 x 22
download PNG
M: 113 x 22
download PNG

 

*De banners zijn in tegenstelling tot de logo’s niet transparant, wit is dus echt wit

Logo AfterPay M

LAATSTE CHECK

Nu AfterPay live staat moeten we alleen nog controleren of orders bij ons ook goed binnen komen.
Per AfterPay koppeling kun je dat testen door een order te plaatsen en die te laten afwijzen:

**Zodra dit gelukt is dan graag een reactie geven op de laatste e-mail die je van ons hebt ontvangen zodat wij dit ook kunnen controleren.**

STAP 1

Ga naar de webshop, en plaats een product in het winkelmandje.

 

STAP 2

Ga naar afrekenen en vul de benodigde gegevens in, het belangrijkste is nu dat bij het e-mailadres rejection@afterpay.nl wordt ingevuld.

 

STAP 3

kies voor de betaalmethode AfterPay en plaats de bestelling.

LET OP: De bestelling zal worden afgewezen! Dit blijkt uit het krijgen van de volgende melding:
(Dit is dus een goed teken)

 

STAP 4 (LAATSTE STAP VAN HET LIVE ZETTEN)

Beantwoord de mail van AfterPay waar de live gegevens in staan en geef aan dat je klaar bent om live te gaan! Je mag ons ook bellen op +31 (0)20 – 7 230 230 (OPTIE 2) en vragen naar de AfterPay collega die in de e-mail communicatie staat.

 

BPC

BPC | de Business Partner Console het Order Management systeem voor je AfterPay bestellingen.


De Business Partner Console is de plek waar je alle AfterPay orders terug kunt vinden die via je webshop bij ons zijn binnengekomen. Je hebt hiervoor een registratie e-mail ontvangen bij aanvang van de implementatie.

Je kunt hier ook je AfterPay bestellingen beheren en de uitbetaal-specificaties inzien. Op deze pagina kun je de meest gebruikte functies van de Business Partner Console terug vinden.

Controleer dus snel of je toegang werkt en of je overal bij kan!

Wil je meteen naar de login pagina? Klik dan op onderstaande knop.


Stel voor   bewerken